lördag 6 februari 2010

Ett evighetsprojekt

Idag har det varit barnkalas för hela slanten, och vaccinationer ve och fasa. Twinrix och svininfluensa har betats av och det känns ju faktiskt ganska skönt att ha det avklarat. Skönt att ha det avklarat tror jag barnen också tycker då de har fört ett herrans liv över sina sprutor och jag kan lugnt säga att mina barn förnekar sig inte när det kommer till volym.
Till och med mamman fick sig en spruta mot svininfluensa och börjar faktiskt känna mig ganska mör (eller var det kanske en bieffekt av kalaset), ont i armen och frusen.
Idag visar jag mitt lilla evighetsprojekt, matbord och stolar som jag målat på nu i över ett halvår och är fortfarande inte klar! Det var det tråkigaste jag någonsin gjort och det tar ju aldrig slut, sex stolar som ska strykas med tre lager i var. Försöker att få min J att ta iallafall en stol men han är inte heller sugen.
Nu gäller det bara att hitta något snyggt tyg att klä om dem med också. Visar färdigt resultat om ett drygt halvår, då kanske jag är klar.

6 kommentarer:

  1. jättefint, som taget ur en inredningstidning.
    Håller med dig om att det är inte roligt att måla stolar. Kram Marie..

    SvaraRadera
  2. Hej Mikaela, tack för din fina kommentar hos mig! Tittar runt hos dig och njuter av alla fina bilder! Kommer gärna tillbaka igen. Ha en mysig kväll. Kram Anna ♥

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken fin matgrupp! Stolarna är helt underbara! Det ska bli kul att få se det slutgiltiga resultatet om sex månader, hihihi!!! Ha en mysig dag! Kramar Emma!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    ja, vi ska renovera den vi har i tv-rummet, den fjärde står i sonens rum på övervåningen så den känns inte så viktig. Jag har lyckats tappa bort din blogg, inte bra ska lägga in dig direkt...jag gillar din blogg, ert barnrum är ju så fint!
    Köksbordet och stolarna blev så fina, men visst är vissa projekt sååå dödens tråkiga!
    Nej nu måste jag gå ut, har en hund som har tittat på mig en halvtimme nu...
    Ha så bra Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hei. Måtte barne skrive en kommentar her, så mysigt barnerom på bildet under her, fikk en god følese av bildet. Tenker gutten trives der:-) Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  6. Så fint matrum!! Är det Leksand stolar? Jag letar som en tok efter nya stolar till oss som inte får vara för dyra! Hoppas på att fynda Leksandstolar på blocket någong gång snart men det är jag väl inte ensam om:)
    Lycka till med målningen de blir jättefina!!

    SvaraRadera