torsdag 25 mars 2010

Loppis




Saker köpta på loppis, korgen blev jag så nöjd över den ska målas hade jag tänkt i någon vit grundfärg.
Nu idag blev jag faktiskt lite snål, har fått pengar av både sambo och mamma, ska jag verkligen köpa småprylar för de pengarna då det gör man ju ändå till vardags. Kan ju vara roligt att köpa något större tex. en ny fotölj kanske.
Idag är mamma och barn ensamma hemma då passar vi på och äter lax som pappan inte gillar, och det är en jättelätt rätt, lägger en färsk lax sida i en form, häller över creme fraiche och feta ost in i ugnen i cs 18-20 min. Koka potatis som jag sedan pressar till, barnen tycker att det är jättegott.
Dessutom är det ju Torsdag och ett av mina favorit pogram, lyxfällan. Så varje torsdag ransakar jag mig själv och min shopping, att jag bör tagga ner, men på fredagen har det gått över och så vill jag ha nya saker ;-)

5 kommentarer:

  1. Åååh vilka underbara fynd! Det riktigt kliar i loppisfyndarfingrarna på mig :)
    Lyxfällan ser jag på lite nu och då, men mest för att ahgs sjäv känner mig så himla duktig :D
    Lite loppisfynd nu och då gör ju inga stora hål i plånboken direkt.

    Grattis i efterskott!

    Kram/Julia

    SvaraRadera
  2. Mmmmm för laxreceptet. Är ett stort fan av lax, så jag ska prova ditt recept någon dag.
    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  3. Hej Mikaela!!
    Kul att du var in på min blogg och kommenterade:)
    Såklart bor jag i Dalarna!!!!
    Måste prova ditt recept med laxen...jag ÄLSKAR lax..tack för tipset.
    Du bor jätte fint och jag vill länka till dig om jag får? vill se mer av ditt. Jag skulle ta svart-vita foton till ramarna över sängen.
    Ha en trevlig helg och grattis till dig!!!
    Kram Rita Sot & lintott

    SvaraRadera
  4. Är inte säker på vad bordet heter. Kan det vara Ellen tro....eller Elsa kanske.... Något på E har jag för mig iaf. Lägger till dig i min blogglista. Hoppas det är ok, annars får du höra av dig.
    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  5. Jag har nog kuddar kvar faktiskt, bara jag som slarvat med att uppdatera butiken. Du kan maila mig om du vill!

    Hoppas du får en skön helg!

    Ja just, den där laxen är supergod tycker jag :) !

    SvaraRadera