torsdag 28 januari 2010

Barnsäng

Lilla V ligger just nu i en spjälsäng, och än sålänge ligger han bra där då det är flycktsäkert. Men han skulle ju behöva en säng han med, har försökt lura av grannen deras utdragbara barnsäng, men icke!
Tillslut var det en arbetskamrat som erbjöd sig att sälja sin barnsäng till mig, hon hade den på altanen med blommor i. Jag nappade på erbjudandet och köpte sängen, som jag tycker är supersöt. Fast krukset nu är ju bara att lilla V kan ju inte ligga i den då sidorna på sängen är för låga och risken att han ramlar ur är ganska stor.
Så nu står jag där jag började, letar fortfarande säng till V, dock har jag blivit en järnsäng rikare och det är jag ju såklart glad för. Min tanke nu är att sängen kommer att få flytta upp på våran övervåning så fort det blir klart där.

4 kommentarer:

  1. Hej lilla grannen. Kunde nu läsa det du skrivit på bloggen, roligt med kommentarer. Jag har ett förslag.... om jag får din järnsäng så får du min vita träsäng :). Ett fantastiskt bra byte, tycker jag i allafall, hi hi.

    Kram Karro

    SvaraRadera
  2. Hej, du är fortfarande lika flitig;-)Jättefin järnsäng men jag förstår ditt problem. När min dotter var stor nog att sova i "riktig" säng gjorde vi en säng till henne av en gammal spegeldörr det blev super. Ska lägga ut den på bloggen i något inlägg. Angående träskorn så tänkte jag att till dop så är de till prydnad på en hylla eller liknade men självklart kan man köpa i en storlek så de kan användas. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hittade till dig via Vita Verandan!!
    Vilken underbar järnsäng!!!
    Tack för titten;o)
    Hälsar Malin

    SvaraRadera
  4. Hej Mikaela!

    Va roligt att du lämnade en liten hälsning så jag kunde hitta till dej! Det finns så mycket bloggar numera men ibland så klickar det och man hamnar hos någon som känns SÅ rätt...så kändes det när jag kom in här:)

    Vilket fint hus ni har byggt! Så snyggt och helt i min smak.

    Ert kök är fantastiskt fint - och jag vill så gärna ha svarta bänkar. Vad är det för material i era?

    Vi håller på och renovera vårt badrum och här fick jag verkligen vatten på min kvarn att vi äntligen har valt rätt. Det kommer att bli ganska likt ert - sååå fint:)

    Angående Thailand - va härligt att ni också skall iväg? Vart åker ni? Vi åker på tisdag till Koh Lanta. Kommer nog ett litet inlägg idag om den här sköna ön:)

    Och det här med flygresan och små barn (gäller även större barn:) kan vara jobbig men det brukar gå bättre än man tror. Flyger ni på natten så sover de bort större delen av resan.

    Jag kommer absolut tillbaka - ha det gott -kram!

    SvaraRadera