fredag 2 april 2010

Helg firandet börjar nu!


Vi är lediga hela familjen idag (och det tillhör inte vanligheten) så det firar vi med kalas på förmiddagen, och en god middag på eftermiddagen. Smokey hickory marinerad kyckling, majskolvar, klyftpotatis och tsatsiki blev det till fredags middag.
Blev till en början aningen besviken på hickory marinaden som luktade....inte helt bra, men som smakade riktigt bra! fyra plus till den.
Som skift arbetande par blir vi ibland lite dagvilla, har nämligen fått ett paket nu från Julias vita drömmar (min födelsedagspresent från sambon) och skulle ju hämta ut den från tobaksaffären! Men dörren är låst! Varför då!
Blir lätt irriterad, de brukar ju inte stänga förrän klockan sex, men sen faller poletten ner, är det inte långfredag idag? jo mycket riktigt. Så det blir till att vackert vänta.


4 kommentarer:

  1. Mmm, ser riktigt smaskigt ut. Jag jobbar ständig natt, så jag kan också vimsa till det ibland med vilken dag det är:).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hoppas allt är bra! Så fint ni har det! Vet inte varför inte jag har fått med dig på min blogglista, ska bli ändring på det!
    Bordet är från Ikea, som vi har målat. Det kan bli jättelångt. Gardinerna köpte jag på i en butik som säljer mycket av allt möjligt och billigt. Hem och Hobby heter den, den finns inte på någon mer stans än i Hjo.
    Synd med paketet från Julisas drömmar, förstår precis hur du kände dig.....
    Kram och har det så bra påsk
    Anna

    SvaraRadera
  3. Ja, nog kan man bli dagvill allt! Tittar in och önskar dig en glad påsk! Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge;) Ni bor sååå fint! kram

    SvaraRadera