fredag 29 januari 2010

Krukan

En sån här har jag önskat mig väldigt länge, tråkigt nog finns det ingen återförsäljare av denna kruka i våran stad. Inte heller finns de att få tag på i nätbutikerna, då jag har förstått att tillverkaren inte är intresserad av sådan försäljning. Så det enda alternativet som fanns kvar var att ta sig till närmaste storstad för att kunna köpa en, men det blir ju aldrig av. Tillslut hittade jag en vänlig själ som kunde tänka sig att sälja en kruka till mig, och jag är nu mer än glad över mitt fynd och vill bara ha FLER!
Sambon J undrar dock vad det är som är så speciellt med krukan, såå fin var den väl inte, är hans ord, men vad vet han om inredning.

6 kommentarer:

  1. De är så fina Sturehofskrukorna =) Vet att de är svåra att få tag i. Jag har köpt mina via Anskus Kammare =)
    De är dyramen ack sååååfina!!!
    Kram Fia

    SvaraRadera
  2. Jättefin kruka med fat till,lite anorlunda än de vanliga man ser, därför så fin. Roligt med något som inte alla har. Kram Marie...

    SvaraRadera
  3. Håller med dig, de är så fina. Jag skulle också vilja ha en sådan. Min man skulle kanske inte heller förstå vad det är för märkvärdigt med den;)
    Superfin säng i inlägget före. Om du vill sälja den så är jag spekulant,,,
    Ha så gott kram Anna

    SvaraRadera
  4. Säger hej när jag kikar förbi :-) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Hej igen,

    Krukan är verkligen jättefin!

    Jag lägger till dej i min lista - hoppas det är ok? Annars får du säga till!

    Ha en skön lördag - kram!

    SvaraRadera
  6. Hihi!

    Känner såväl igen detta resonemang om de underbara krukorna! Skickade sambon för att hämta en som jag beställt i den lokala blomsteraffären. Han fick en smärre chock när han skulle betala den.... Drog paralleller till Svenska Hollywoodfruar, om du sett det. Hihi.

    Trevligt att ha hittat hit till din fina blogg!

    Har lagt till dig i favoriterna, hoppas det är ok! Hojta annars!

    Trevlig helg/Anna

    SvaraRadera